טכניקת קשיבות

לתרגל קשיבות משמעו לתרגל להיות עם המציאות כפי שהיא נפרשת ברגע זה ללא שיפוט, התנגדות או פרשנות.

לפי חכמת המזרח הרחוק ואומנויות הלחימה, ההתנגדות לתופעה כלשהי רק תקבע אותה ותבזבז אנרגיה חיונית.

מחקרים הוכיחו שטכניקת הקשיבות יכולה להקל במקרים של חרדה, מתח ודיכאון. כוחה של טכניקת הקשיבות מקבל תוקף הולך וגדל במערכות הפסיכולוגיות והרפואיות בארץ ובעולם (קישר למאמר בעיתון הרפואה).

מה בפועל עושים בתרגול טכניקת קשיבות?

הלקוח מונחה כיצד לתרגל קשיבות ולהכניס אותה בהדרגה לשגרת חייו.
מנחה טוב יבנה את הגשר שבין תזזיתיות, תשישות או התנגדות פנימית לבין התרגלות לשהות במצב שליו, וערני לרגע ההווה.
כלי זה עוצמתי בפני עצמו או כמאיץ בתהליך הפיתוח האישי, ההרפיה והשחרור מהמתח הנפשי