וגם אימון קוגניטיבי התנהגותי LI-CBT

אימון קוגניטיבי התנהגותי LI-CBT

אימון בגישה קוגניטיבית התנהגותית מכוון לא רק לעזור לך להתגבר על לחץ נפשי וחרדות, לשפר מצב רוח ולהעלות את הביטחון עצמי שלך, אלא גם לבנות עבורך חוסן נפשי והעצמה אישית.

מדובר בתהליך של שיחות שבו תהיה לך ההזדמנות ללמוד ולהטמיע טכניקות מוכחות לשליטה בצורת החשיבה, בתשומת הלב ובלחץ הנפשי. כתוצאה מכך, התגובה הרגשית שלך לתרחישים בחייך הולכת ומשתפרת.

בין אם חווית החיים שלך היא לחץ ושחיקה בעבודה, התמודדות עם מחלה, חרדות כלשהן, פוביות או ירידה במצב הרוח, האימון יכול לשפר את חייך וחייו של כמעט כל אחד בכל מצב של אתגר, משבר, שינוי או פשוט רצון לשנות דפוסים מגבילים של רגש או התנהגות.

בבסיס הגישה הקוגניטיבית התנהגותית קיימת ההבנה שלא האירועים בחיינו הם אלו שגורמים לנו לתגובה רגשית, אלא המשמעות שאנו עצמנו מעניקים לאירועים.

קל לראות דוגמה לזה במהלך טיסות. שני אנשים יכולים לשבת זה לצד זה באוטו מטוס בזמן ההמראה ואחד מהם יחווה חרדה בעוד האחר יחווה התרגשות נעימה. איך אפשר להסביר את זה ששניהם חווים את אותה מציאות חיצונית אבל מגיבים בצורה רגשית שונה?

במוחו של האדם החרד עוברת מחשבה כמו "זה כל כך מהיר! מה אם המטוס לא יעמוד בעומס ויתפרק?!" יכול להיות שאותו אדם אפילו "רואה" במוחו תמונות של חלקי מטוס מתפרקים…התגובה הרגשית שלו היא חרדה מכיוון שהגוף מגיב בהפעלת מערכת החירום שלו אל נוכח המחשבות השליליות.

הנוסע שלידו, חש את אותה תחושה גופנית ורואה את אותם מראות, אבל במוחו עוברת המחשבה "זה כל כך מהיר! איזה כיייייייף!" תודעתו נקייה מתרחישים שליליים ולכן אותה תחושה מתורגמת אצלו להנאה.

בין אם מדובר בטיסות, במינוס בבנק, במצב הביטחוני, בעומס בעבודה או כל מציאות אחרת, ברגע שאנחנו לומדים לזהות פרשנות שלא תומכת בנו ולהחליפה בפרשנות מעצימה יותר, חוויית המציאות שלנו הופכת להיות ידידותית וקלה יותר. בעזרת האימון אנו מקבלים מרווח בין האירוע לתגובה ובמקום לפעול על אוטומט אנחנו יכולים ליזום ולהיות יעילים יותר.

עם הזמן, התגובה המשופרת הופכת להיות האוטומט שלנו ואיכות חיינו משתפרת. זוהי דרך נפלאה להתגבר על חרדות, פוביות, דימוי עצמי נמוך ומצבי רוח ירודים.

בצד ההתנהגותי של התהליך נתאמן על לפגוש מצבים בחיינו, שבד"כ מעוררים בנו תגובה רגשית לא נעימה, בצורה משופרת, מבוקרת והדרגתית שוב ושוב, עד שניצור הסתגלות וניטרול התגובה הישנה.

במהלך המסע שלנו נתאמן על:

  • לזהות ולהחליף מחשבות שליליות במחשבות שתומכות בנו

  • להתעורר ולהכיר בעשרה עיוותי חשיבה שבאמצעותם אנו מאמללים ומגבילים את עצמנו מבלי אפילו לדעת שאנו עושים זאת…וכמובן לנטרל אותם.

  • להביא את הגוף והנפש לרגיעה בצורה מהירה, יעילה ומוכחת

  • לחזק את תשומת הלב שלנו כך שנוכל להתמקד במה שמרגיש טוב ולהעצים אותו במקום להיגרר לאוטומט הממוקד בשלילי ובחוסר.

לכל אורך התהליך, החוויה שלך תהיה של "מבינים אותי!" ברמה עמוקה. תהיה לך הזדמנות להציץ למנגנון הגוף-נפש כפי שהוא פועל באופן אישי אצלך ולרכוש כלים מרתקים שיעניקו לך שליטה מחודשת על חייך.

תהליך זה מצריך את שיתוף הפעולה שלך! אני לא יכול להתאמן במקומך על עצירת והחלפת מחשבות, שינוי גישה, תרגילי הרפייה ושליטה בתשומת הלב. יחד עם זאת, אנשים המשתפים פעולה עם התהליך קוגניטיבי התנהגותי מגלים שהם נהיים אופטימיים ונינוחים יותר, רמת הלחץ והחרדה שלהם הולכת ויורדת והיכולת שלהם להתמודד עם תרחישים מאתגרים בחייהם משתפרת משמעותית.

בואו ניפגש לקואצ'ינג אונליין ונהפוך את האתגר הזה להזדמנות!
הרשמו עכשיו לשיחת ייעוץ ללא תשלום!