הרפיה נעימה וקצרה להקלת לחץ וחרדה

את ההרפיה הקצרה הזאת, שאורכה סה"כ 6 דק', אני ממליץ כ"חטיף איזון ורוגע" לכל מי שמרגיש שיש לו נטייה להיסחף בסחף משימות היומיום אל תוך ים הלחץ המתיש.
רבים מאיתנו מכירים את התופעה. יושבים מול המסך, בין אם זה בבית, בלימודים או בעבודה. עובדים במשך שעות ולא מאפשרים לעצמנו לקחת הפסקה. וברקע יש מעין זרם תת קרקעי של מתח וחוסר נעימות. זה מרגיש קצת כמו לנסוע 100 קמ"ש, עוד ועוד, על הילוך שני. אנו מתעלמים בכוח מהשכמות שהולכות ונתפסות, מהגב שהולך ונהיה נוקשה בעודו רוכן בגיבנת לעבר המחשב ומכך ששכחנו לנשום נשימה עמוקה וטובה במשך שעות ואולי ימים רבים.
אנו מתעלמים ממשהו נוסף. קול פנימי שלוחש "הי! אתה! כן, אתה! אתה שורף לעצמך את המנוע, אתה לא שם לב? אתה רץ מרתון ומתנהג כמו אצן ספרינט! מה, לא גילית מה קורה כשאתה נסחף ככה בלי לתת לעצמך קצת דלק? אתה לא זוכר כמה זה שוחק לך את המערכות ואיך אח"כ אתה מתלונן שאתה מותש מהעבודה? אולי הגיע הזמן לקצת איזון?
כשאנו מבחינים בדפוס הזה, של היסחפות ולחץ, כדאי שיהיה לנו משהו קצר וקולע שיוכל לעזור לנו להירגע, להתאזן, לחוות קצת שלווה ומיקוד לקראת המשך העבודה או לקראת החלק הבא של היום.
אולי נגלה שלאחר תרגיל ההרפייה הקצר הזה נחווה גם שהעיניים שלנו אומרות לנו תודה והכל נהיה שקט וצלול יותר.
כל מה שצריך הוא להריץ את הסרטון, לעצום עיניים ולבחור להתמסר להנחיות. רק למשך 6 דקות, נאפשר לעצמנו לעשות הפסקה אמיתית. נאפשר לנשימה להעמיק. לתשומת הלב לסגת מהמסכים ולנוח בתוך תחושת ההרפייה שנייצר בגוף. בתרגיל הרפייה זה זו אנו מחלקים את הגוף לחלקים ומרפים כל חלק בהדרגה.
כדאי לשים קיצור דרך להרפיה זו ולשלב אותה כחלק מהדרך שלנו לאזן את עצמנו וכשרוצים לעשות הפסקה קצרה ומרעננת שעושה טוב לגוף ולנפש.
תיהנו!