איך להפחית לחץ בעזרת ג'גלינג

מכירים את האנשים האלו שקשה להם לשבת רגע אחד באותו מקום? שהם חייבים להיות בתנועה ולהיות עסוקים בכמה דברים במקביל? אותם אנשים קיבלו מתנה של רמה גבוהה מאוד של אנרגיה אבל לכל מטבע יש שני צדדים.
הצד השני של המטבע הוא שלעיתים לעודף האנרגיה הזה מתלווה גם אי-שקט פנימי, תזזיתיות שלא מניחה להם לשבת ולבצע משימות שיעזרו להם בחייהם.
לעיתים רבות אדם כזה מגיע לאימון ומבקש דרך להירגע. אם אנו המאמנים שלו אנו עלולים להציע לו לשבת ולתרגל דימיון מודרך, או מדיטציה, או כתיבה או משהו אחר – שמצריך ממנו להפסיק להיות בתנועה!
זה נשמע הגיוני ובהחלט מתבקש מעצם כך שעודף תנועה פנימי וחיצוני הוא כביכול הבעיה לה הוא מבקש פיתרון. אך מה שנגלה פעמים רבות שהאדם הזה ממש לא מוכן, רוצה או נהנה מלעצור ולהתמקד פנימה. הוא מרגיש כמו מכונית מירוץ שמבקשים ממנה לבלום בלימת פתע תוך כדי נסיעה ב 200 קמ"'ש. כל הבגאז' של המחשבות עף קדימה ועכשיו נוצרו עוד תסכול ועצבנות בנוסף לאלו שאיתם הגיע אלינו.
ולכן, אם היתה דרך לתת לאותו אדם לתרגל תרגיל שירגיע אותו, שיפחית לו את החרדות ויעלה את מצב הרוח שלו, תרגיל שישקיט את המחשבות שלו ויכניס אותו ל"כאן ועכשיו" – וכל זה תוך כדי תנועה מהנה – עכשיו כבר יש לנו משהו יעיל ומדוייק יותר עבורו שאפשר להציע לו!
והתרגיל עליו אני מדבר הוא כמובן ג'גלינג. מחקרים מראים שזה משפר קשיי קשב וריכוז, שקט נפשי וגם מרגיע חרדות. התרגיל מצריך ריכוז ולהיות נוכחים ברגע. החרדות יושבות על רכבת מהירה של מחשבות מדאיגות – ולמזלנו אי אפשר להיות מרוכזים באותו רגע גם בתרגיל וגם בדאגות – נסו בעצמכם!
בנוסף, דרך התרגיל אנו מקבלים תחושת הישג ככל שאנו מתקדמים וגם לומדים על הדרך שבעזרת תרגול נוכל להגיע לתוצאות חדשות בחיינו כפי שמתרחש בתרגול הג'גלינג. כל דבר שנתאמן עליו יהיה קל יותר ויותר, בין אם זה בתחום החברתי, המקצועי, הכלכלי או הבריאותי.
בהצלחה!!
עמית בן דוד