איך להפחית סטרס (לחץ נפשי) ב-3 וחצי דקות?

בתרבות של ימינו לחץ נפשי הוא חלק הולך וגדל. אנו חיים בעולם ששואף להישגיות, ובחברה שמציבה רף גבוה של ציפיות. אנו נחשפים בכל יום למידע רב דרך מסכים רבים אשר מעמיס על המוח, הקשב והחושים.
בין אם אנו תלמידים בבי"ס, חיילים, סטודנטים או מפלסים את דרכנו בעולם הקריירה והמשפחה, אנו נדרשים לעמוד בהצלחה במשימות רבות בו זמנית והכל כנגד השעון המתקתק.
לעיתים רבות, כאשר הדרישות מאתנו הולכות וגדלות והלחץ הולך ונערם, אנו עלולים לסבול ממספר תופעות:
מבחינה נפשית אולי נחווה תחושת בילבול, מועקה, הצפה, עצבנות ודאגה. המחשבות רצות במעגלים, מתמקדות בשלילי וצופות בעיקר עתיד שחור.
מבחינה גופנית מערכת העצבים הסימפתטית (זו שהגוף שומר לשעת חירום בכדי להילחם או לברוח) תיכנס לפעילות מוגברת ורמות הורמון הקורטיזול ("הורמון הלחץ") ירקיעו שחקים. כתוצאה אולי נחווה תחושת לחץ או כיווץ שמלווה אותנו במשך היום, בד"כ באזור החזה, הראש, הלסת והבטן. כאשר הלחץ גדל אנו עלולים לסבול מחוסר שקט, מכאבי ראש ובעיות במערכת העיכול. בנוסף, אולי נחווה דפיקות לב מואצות, שאנחנו מזיעים יותר, נושמים נשימות שטחיות, וחווים קור בידיים וברגליים.
מבחינה התנהגותית אנו עלולים למצוא את עצמנו "יורים לכל הכיוונים", כלומר מתרוצצים לכל עבר כמו עכבר במבוך בניסיון להספיק הכל אך ללא כל מיקוד, סדר או נינוחות. מרוב התרוצצות אולי נגלה שאנו עושים טעויות רבות בדרך המצריכות מאתנו לחזור אחורה ולתקן, וזה מרגיש כמו צעד קדימה ושניים אחורה. לחילופין, נמצא את עצמנו תקועים במקום ללא מוטיבציה לנוע מכיוון שהעומס כל כך גדול שכל כיוון נראה כמו הר שאין לנו כוח לכבוש עכשיו. אולי מחר.
אז מה ניתן לעשות בכדי להקל על עצמנו? איך אפשר להוריד לחץ למרות כל הדרישות והציפיות?
בסרטון הזה אציג כלי פשוט ויעיל שהקסם שלו הוא בכך שאינו מצריך מאמץ מחשבתי, ואפילו לא שימוש בדימיון. הוא אינו עולה דבר והולך איתנו לכל מקום. זה כלי שכאשר נפעיל אותו נכון, כל הגוף "ירקוד לצלילי החליל" שלו וכאשר זה יקרה, המחשבה עשויה להירגע ולהתמקד, רמות הורמון הלחץ ילכו ויפחתו, ונוכל להרגיש ולהתנהג יותר ויותר במתאם למי שאנו אוהבים להיות – ממוקדים יותר, יעילים יותר ובתחושת שליטה הולכת וגדלה.